Intervju v oddaji Zajtrk PR'Andreji: Jelko Kacin, ponedeljek, 17. 8., ob 20. uri na TV Vaš kanal.

 
 
 

28. avg 2019

Ko naslov zgodbo na ogled postavi

Se sprašujete, kako pritegniti pozornost?

 
 
 

28. avg 2019

Ko naslov zgodbo na ogled postavi

Se sprašujete, kako pritegniti pozornost?

28. avg 2019

»Bralka ugriznila v krof, nato pa je sledil šok.« »Prosila za dan dopusta, nato pa prejela klic direktorja.« »Židano vrtenje od višine.« »Crvena zvezda s tankom pred stadionom razjezila Hrvaško.« Italijanski poslanci tečejo zadnji krog.« Le nekaj besed igra ključno vlogo, če bo vaše napisano besedilo takoj prebrano ali pa hitro spregledano. Samo peščica enostavnih besed, ki zapečatijo nadaljnjo obravnavo vsebine, ki je morda res fantastična, sveža in edinstvena, a je zaradi neatraktivnega uvodnega naslova ne bo spoznal nihče. Kako torej pritegniti pozornost, vzbuditi zanimanje in navdušiti prejemnika?

Komu je vsebina sploh namenjena?

V današnji poplavi mailov, obvestil, vesti, napovedi in sporočil ter po drugi strani množici sporočil na družabnih omrežjih je težko izluščiti nekaj res popolnoma drugačnega, še ne branega, navdihujočega in dih jemajočega. Vsebina je ob prejemu maila očem še nevidna, zato pa se vsa tako skrbno odmerjena pozornost fokusira na zadevo (subject). Najpomembneje se je vprašati, komu je besedilo sploh namenjeno, obenem pa je treba odlično poznati zakonitosti različnih medijev in novinarskih žanrov. Pomembno je, da bralec začuti, da je vsebina pripravljena zgolj in samo zanj. Osebna konotacija šteje, a le, če je podkrepljena z aktualnimi in ažurnimi informacijami. Naj bo odličen naslov uvertura k fantastičnemu branju, naj samo povede (a ne zavede) v zanimivo nadaljevanje.

Osebni slog je brezčasen

Novinarsko in piarovsko besedilo je skupek verodostojnih informacij, mestoma ''začinjenih'' (zavisi od žanra in medija) s pravo mero kreativnosti. Osebni slog je vedno ''in'', lahko se izraža že v naslovu. Slednji lahko gradi posameznikov način pisanja in postane njegov zaščitni znak. Tako kot se je s svojim pozdravom ''Lahko noč in srečno'' v zgodovino za vedno zapisal ameriški voditelj in vojni poročevalec Edward R. Murrow ali kot je slovenske gledalce z ''Ostanite še naprej z nami'' ob koncu Dnevnika pozival legendarni Janez Čuček. Vsak ima nekaj svojega, njemu lastnega, in zakaj ne bi del osebnosti odražal prav naslov prispevka.

Parafraze so ''in'', a z njimi previdno

Kratkost in jedrnatost – sintagma, ki naj drži tudi pri pisanju predvsem krajših besedil, kot je na primer vest. In prav tak, skupaj z udarnostjo in relevantno pompoznostjo, naj bo tudi vaš naslov, ki naj nikoli ne spominja na spam sporočila. Zagotovo idej ne primanjkuje, kje pa, morda jih je še preveč – zato le, namenimo nekaj minut različnim možnostim, ki so lahko tudi zabavne, odvisno od naročnika in medija. Sama variacije iščem v naslovih pesmi, znanih citatih, filmih – a zopet in samo, če mi to dovolijo različni deležniki.

Bralec je kralj …

… če ga poznamo, ga lahko velikodušno nagradimo. S kakovostno vsebino, lucidnim podtekstom in peščico čustev, skritih v naslovu. Uporabniška izkušnja je še kako pomembna, naj bralec ve, da ga poznate, spoštujete in razvajate. S strokovnostjo, z znanjem, osebno noto in s pridihom emocij. A stran s sentimentalnostjo, z jokavostjo in s pretiravanjem – le-to je rezervirano za osebne praznike in obletnice.

Atraktivni, a inovativni

Če prejemnik ne bo takoj prepoznal, kdo je pošiljatelj prejetega sporočila, naslov pa bo zelo splošen, malodane dolgočasen, obstaja velika verjetnost, da bo sporočilo ostalo zaprto oz. bo premaknjeno v koš. Atraktivnost je glavno vodilo, a le, če zanjo obstaja dober povod – inovativnost. Izstopajte. Besede imajo čarobno moč, le sestaviti jih je potrebno v smiselno zaporedje.

V tem hitrem življenjskem tempu, ko se promocija in prodaja s svetlobno hitrostjo selita na splet, je nujno treba skrbno načrtovati zanimive in privlačne vsebine in zavist vzbujajoče naslove, s katerimi se srečujejo uporabniki in kupci: besedila na spletnih straneh, objave na družabnih omrežjih, blogi, članki v tiskanih medijih, oglasna sporočila, sporočila za različne javnosti in druga besedila. Danes se lahko vse postavi na apel. A se zgodba prebere in komentira predvsem zaradi naslova. Ki je na apelu prvi in zadnji.

 


Anita Volčanjšek, svetovalka za odnose z javnostmi

Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič

 
 
 

Stopite v stik z Andrejo

Pripravljate konferenco za nov izdelek?
Bi radi predstavili svoje podjetje?

Stopite v stik z Andrejo

Vaše dileme bo znala rešiti z znanjem,
bogatimi izkušnjami in svetovanjem.

 
 
 

Medijske objave išče: Kliping, d. o. o., družba za spremljanje in analizo medijev

 
 
 


SLEDITE MI

          

 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.