Preberi, zakaj je sodelovanje z vplivneži dobro za podjetje
11. okt 2019
Virtualni vplivneži ali influencerji so posamezniki, ki širijo trende in ideje na družbenih omrežjih. Zaradi priljubljenosti, ki jo dokazuje veliko število sledilcev, postanejo avtoritativne figure, ki določajo trende v sodobni potrošniški družbi. Imajo pomembno vlogo v fazi iskanja informacij. Poleg tega namesto potrošnikov opravijo preizkus izdelka in tako nadomestijo senzorično izkušnjo, ki v spletnem prostoru nekako manjka.
Vplivneži niso samo preizkuševalci, pač pa svojo prepoznavnost gradijo z različnimi objavami, v katerih se ljudje z njimi identificirajo in jim zato zaupajo bolj kot oglasom.
In kaj jih naredi tako zanimive in učinkovite?
Strokovnost
Študije so pokazale, da je verodostojnost sogovornika odvisna od dejavnikov zaupanja, strokovnosti, privlačnosti in podobnosti. Strokovnost je tista, ki ljudi prepriča, da zaupajo določenemu opisu ali oceni znamke, ki jo objavi vplivnež. Strokovnost daje moč in verodostojnost podajalcem vsebine, ki jo potrošniki spremljajo. Položaj vplivneža se še dodatno okrepi z velikim številom všečkov in sledilcev. Več kot ima ta sledilcev, bolj potrošnik zaupa vanj, misleč, da če mu drugi zaupajo, mu mora tudi on.
Privlačnost
Druga pomembna lastnost, zaradi katere ljudje sledijo vplivnežu, je privlačnost. Privlačnim in lepim ljudem tudi sami pripisujemo veliko dobrih lastnosti. Privlačnost lahko pripelje do mnogih pozitivnih povezav med osebo in blagovno znamko. Vsi ti elementi posledično vplivajo na sledilca, ko se odloča za nakup izdelka, ki je povezan z določeno osebo.
Povezljivost
Kar resnično razlikuje vplivneže od drugih vrst promocije, je njihova povezanost. V večini jim sledijo tisti, ki z njimi delijo enake interese, želje, spadajo v primerljivo starostno skupino. Razumljeni so kot povprečni posamezniki, ki prek družbenih omrežij delijo utrinke iz svojega vsakdanjega življenja. Tako ostanejo povezani s svojimi sledilci in so sposobni neposredno sodelovati z njimi. Tudi mnenje ljudi iz iste skupine je več vredno kot mnenje nekoga, ki ne spada v to skupino.
Avtentična, pristna komunikacija
Ljudje vplivnežem bolj zaupajo zaradi bolj avtentične, pristne komunikacije. Posameznikom so influencerji bliže in tudi njihov način komunikacije je bolj oseben. Vsebine podajajo na zanimiv in privlačen način, s katerim se potrošniki lažje poistovetijo.
Se naročnikom delo z vplivneži izplača?
Vplivneži načeloma nimajo namena preizkušati izdelkov, ki ne ustrezajo temu, kar je njihovo sporočilo, in se tudi nimajo namena prodati prevelikemu številu ljudi, saj bi s tem izgubili zaupanje. Vendar pa se je tudi to dejstvo v zadnjem letu bistveno spremenilo. Razlog je plačana vsebina v ozadju dogajanja.

Petra Viki Čeru, mlajša svetovalka za družbena omrežja,
Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič