Ustvari kakovostno vsebino in primerno kreativo.
28. okt 2019
Ste ustvarjalci vsebin? Potem ste se zagotovo že srečali z izzivi ustvarjanja kakovostne vsebine. Vsi namreč želimo izstopati v poplavi različnih izdelkov, storitev, nasvetov in idej. Zmagajo pa le tisti, ki zajamejo bistvo, pritegnejo in so drugačni, saj »lepa« in berljivo napisana besedila ali besedne igre niso več dovolj. Pri ustvarjanju digitalne vsebine je ključen tudi vizualni del, ki zajema fotografije, gife, infografike, predstavitve ali videe.
In ker ne moremo mimo dejstva, da ustvarjanje dobre vsebine zahteva precejšen trud in vložek, lahko izberemo orodja, s katerimi si snovanje vsebine nekoliko olajšamo.
1. Google trendi
Google Trends je priročno orodje v primerih, ko se odločamo, ali bomo v svojem blogu oz. oglasu komunicirali delavnico ali ustvarjalnico. Na primer preverimo, kaj Slovenci najpogosteje iščejo. Z vpisom obeh besed se lažje odločimo, katero besedo uporabiti. Tako ne zmaga glas močnejšega, temveč glas statistično preverjenega :).
Vir: https://trends.google.com/trends/explore?geo=SI&q=ustvarjalnica,delavnica
2. Video
Brez videa danes enostavno ne gre. Imajo visok doseg na Facebooku, pa tudi na LinkedInu. Tako imenovane pojasnjevalne videe, ki ste jih zagotovo že zasledili, morda bolj na LinkedInu kot na Facebooku, najlažje naredimo kar preko orodja https://www.renderforest.com. Ponujajo nam številne priročne in kakovostne vzorce. Dostopni pa so tudi videi brez njihovega žiga (watermark) in to že za dobrih 50 evrov.
Če želimo v en video združiti več krajših videov in dodati glasbo, lahko izbiramo med kar nekaj brezplačnimi orodji.
Pri pripravi videa prav pridejo tudi ikone https://www.iconfinder.com, nekatere izmed njih so tudi brezplačne. Plačljivo, a praktično orodje za urejanje video vsebin je tudi fimora9.
3. Fotografija
Za oblikovanje fotografij je daleč najboljše in najbolj priročno orodje Canva, kjer najdemo že oblikovane Facebook objave, oglase in Instagram objave. Ponujajo nam morje različnih primerov, ki jih lahko tudi sami preoblikujemo.
Vir: www.canva.com
4. Infografika
Infografika se je sicer veliko bolj pogosto uporabljala v preteklosti, je pa tudi danes zelo priročna, ko govorimo o pomembnih številkah oz. drugih ključnih informacijah. V infografiki boste z ilustracijo hitro prikazali bistvo.
Hubspotovi vzorci oz. šablone vam bodo zagotovo olajšali delo, saj lahko izbirate med petnajstimi, v katerih lahko spreminjate barve, videz ali pa najdete vir za svojo različico: https://www.hubspot.com/infographic-templates.
Za oblikovanje infografike je pravi naslov tudi brezplačno orodje: https://piktochart.com/ (saj njihov žig lahko tudi odrežete).
5. Bitly link
Z Bitlyem v prvem koraku skrajšamo povezavo, jo preimenujemo, na koncu pa spremljamo, koliko uporabnikov je kliknilo na to povezavo. Večina uporabnikov misli, da gre le za skrajšan link, v resnici pa z Bitlyem lahko spremljate tudi statistiko klikov na povezavo. Z brezplačno verzijo statistika zgleda kot prikazano spodaj. Ni veliko, je pa dovolj, da dobite informacijo, ali je vaša vsebina uporabnikom zanimiva ali ne.

Vir: www.bitly.com
Prišli smo do konca. Upam, da bodo omenjena orodja koristna, ustvarjene vsebine pa bolj brane, primerno zastavljene, predvsem pa edinstvene, saj bodo samo vaše.

Sanja Čekić, vodja oddelka za družbena omrežja,
Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič