Intervju v oddaji Zajtrk PR'Andreji: Jelko Kacin, ponedeljek, 17. 8., ob 20. uri na TV Vaš kanal.

 
 
 

17. dec 2019

Družbena omrežja zahtevajo takojšnjo reakcijo

Zakaj biti na radarju občinstva?

 
 
 

17. dec 2019

Družbena omrežja zahtevajo takojšnjo reakcijo

Zakaj biti na radarju občinstva?

17. dec 2019

»Imamo eno temo na Facebooku in ljudje veliko pišejo. Sem pomislila, da bi pripravili nekaj vzorcev odgovorov, podobno kot dopisi, in jim jih pošljemo. Ne moremo cele dneve biti gor in vsakemu pojasnjevati, odgovarjati,« dobim še razlago mlade piarovke.

Žal tako ne gre. Družbena omrežja, pa naj si bo Facebook, Twitter, LinkedIn ali Instagram zahtevajo svojo obliko komuniciranja in takojšnjo reakcijo. Realno. Brez pametovanja. Hitro se čuti, ali piše oseba sama ali odgovarja nekdo drug. Povedano drugače, čuti se, ali so zgolj nastavljene objave ali te osebe, ki urejajo objave, res poznajo in dihajo z institucijo, v imenu katere pišejo.

Družbena omrežja so priročna, hitra, izveš veliko, več, kot si marsikdo misli ali včasih želi. Prek njih lahko prodajaš ali delaš promocijo sebi, svoji storitvi ali izdelku. Seveda se moraš ob tem potruditi, pripraviti vsebino, več vsebin, oglase, jih testirati in biti kreativen v vsebini. Vsako družbeno omrežje zahteva tudi svojo obliko pisanja, tako kot na primer dopisi, zborniki, članki v časopisu ali blog zapisi. Pri posameznem družbenem omrežju so razlike v niansah, vendar zelo pomembne. Zato ne podcenjujte te komunikacije. Sicer že vsi vemo, da danes ne moremo brez telefona – v večini, da smo od njega odvisni, da ga pogledamo od 100- do 200-krat na dan. Nanj se seli praktično vse. Močno orožje. Izkoristiti ga velja tudi v komuniciranju.

Pametni telefoni so ves čas ob nas

S sabo jih imamo na sestankih, kosilu, jih uporabljamo med vožnjo v avtomobilu in tudi v postelji. Biti ves čas dosegljiv je postala nuja. In prav skupaj z družbenimi omrežji nas ohranjajo prilepljene na ekrane. Omogočajo nam komunikacijo in dostopnost, ko mirujemo ali ko smo v gibanju. To dejstvo pa tudi podjetja posledično sili v takojšnjo reakcij. Potrošnik na drugi strani nenehno drži telefon v roki in zavedno ali nezavedno zahteva takojšnjo reakcijo.

Morda so prav telefoni poskrbeli, da se mnogokrat zbrišejo meje med poslovnim in zasebnim življenjem. Začelo se je z Blackberryem, ko smo bili nenehno dosegljivi prek sporočil in mailov, s pametnimi telefoni pa se je vse skupaj dotaknilo razsežnosti, kakršno poznamo danes.

Če nisi na družbenih omrežjih, ne obstajaš

Vsi smo že slišali za popularna stavka v povezavi z družbenimi omrežji, kot sta: če nisi na Facebooku, potem ne obstajaš ali če nisi objavil dogodka na Instagramu, potem ga ni bilo. Torej po principu: »Nisi slikal, nisi jedel.« Se pa tudi podjetja vedno bolj zavedajo moči teh omrežij in uporabnikov. Nekatera dajejo velik poudarek rednim in kreativnim objavam ter vprašanja svojih obstoječih in potencialnih kupcev jemljejo zelo resno. Svojo energijo usmerjajo v pripravo pravih odgovorov z visoko čustveno noto in skrbnostjo.

Doslednost, natančnost in iskrenost

Pri komunikaciji preko družbenih omrežji je nujna doslednost, natančnost v izražanju, iskrenost in odzivnost. Na primer Facebook omogoča možnost brisanja ali skrivanja negativnih komentarjev, vendar na dolgi rok to ni dobro. Zato se je priporočljivo v primeru kritike odzvati pravilno in čustveno primerno. Na takšen način boste dokazali svojo verodostojnost.

Pri vsem naštetim je zaželeno, da je vaša komunikacija drugačna od komunikacije konkurence. Oblikujte svoj glas in način izražanja. Seveda pa naj bo prilagojen vašemu občinstvu. Tako boste razvili edinstveno naravo in izvirnost.

Daleč od oči, daleč od srca

Ostanite v stiku z uporabniki. Saj poznate tisti citat, ki pravi: »Daleč od oči, daleč od srca.« Enako je z družbenimi omrežji. Brez rednih objav bodo tudi najbolj zvesti kaj kmalu pozabili na vas. Poskrbite, da je vaše občinstvu vedno v stiku z vami in na tekočem z dogajanjem – naj ostanejo vpleteni.

Zato komentirajte objave na Instagramu in Facebooku, odgovarjajte na tvite ter začnite pogovore, ki sprožijo reakcije, da bo vaša znamka ostala na radarju občinstva.

Ne prodajajmo

Z družbenimi omrežji preusmerjamo obiskovalce na našo stran ali v našo trgovino. Kot sem že omenila na začetku, je takojšna reakcija na družbenih omrežjih zelo pomembna, saj tako gradimo odnos z uporabnikom in zaupanje do blagovne znamke. Uporabniki na družbenih omrežjih pričakujejo raznoliko vsebino, saj so bolj dojemljivi za nasvete, priporočila, zabavo, koristnost, pretirana oglasna sporočila pa jih ponavadi zmotijo. Zato je dobro v objave vključiti različne dinamike in ohraniti visoko stopnjo presenečenja.

 

Andreja Jernejčič, direktorica

Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič

 

 
 
 

Stopite v stik z Andrejo

Pripravljate konferenco za nov izdelek?
Bi radi predstavili svoje podjetje?

Stopite v stik z Andrejo

Vaše dileme bo znala rešiti z znanjem,
bogatimi izkušnjami in svetovanjem.

 
 
 

Medijske objave išče: Kliping, d. o. o., družba za spremljanje in analizo medijev

 
 
 


SLEDITE MI

          

 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.