Družbena omrežja nam poleg povezljivosti in ohranjanja stikov omogočajo še mnogo več. Dajejo nam možnost, da javno izrazimo svoje mnenje in spremljamo nakupno vedenje drugih uporabnikov. Zakaj vse še potrošniki uporabljajo družbena omrežja?
19. dec 2019
Vsi želimo biti slišani. Prav družbena omrežja so odličen medij, preko katerega sporočamo svoje mnenje, izražamo zadovoljstvo, opisujemo svoje izkušnje, ustvarjamo povezljivost, vzdržujemo stike in celo spodbujamo intimnost. Prav tak način povezovanja izrazito vpliva tako na vedenje in potrošniški nakupni namen kot tudi na odločitev o nakupu.
Družbena omrežja zagotavljajo t. i. javni forum, ki daje potrošnikom svoj glas, pa tudi dostop do informacij o izdelkih, kar pospeši njihove odločitve. Le-te o nakupih pogosto vplivajo drugi ljudje, ki jih potrošnik pozna in jim zaupa. Še več, številni spletni kupci običajno čakajo na mnenja prvih uporabnikov, preden sprejmejo odločitev o nakupu. Njihov cilj je zmanjšati stopnjo tveganja nakupa novega izdelka. Spletne skupnosti omogočajo potrošnikom, da delijo svoje osebne izkušnje s pisanjem, klepetanjem in z ocenjevanjem mnenj drugih.
Več kot polovica potrošnikov bere spletne ocene, ki jih ustvarjajo drugi uporabniki. Skoraj vsi menijo, da so te ocene dovolj zanesljive, 80 odstotkov vseh potrošnikov pa je povedalo, da je branje objav celo vplivalo na njihovo odločitev za nakup. Z branjem mnenj in spletnih ocen kupcev današnji potrošniki prihranijo na času in si znižajo stroške iskanja informacij. To so rezultati študije, ki so jo opravili v podjetju Deloitte Touche USA.
Ocene in mnenja drugih potrošnikov imajo velik vpliv na končno odločitev za nakup. V zadnjem času so postale še posebej popularne različne spletne skupnosti in vplivneži (blogerji, vlogerji, prijatelji, znanci), ki iskreno poročajo o zadovoljstvu z nakupom. Zelo aktualen primer priljubljene spletne skupnosti je Facebook skupina Mamice opremljajo, kjer najdemo številne predloge glede dekoracije prostorov, pa tudi veliko mnenj o trgovinah s pohištvom in kakovosti njihovih izdelkov. Potrošniki med samim procesom nakupa mnenja vplivnežev še posebej upoštevajo, zato vedno več podjetij na svojih spletnih straneh ustvarja javni prostor, kjer je potrošniku omogočeno, da izrazi svoje mnenje, ki ga lahko vidijo tudi drugi.
To dokazuje, da je za podjetja pomembno spremljanje komentarjev uporabnikov o njihovih izdelkih ali storitvah. Hkrati pa morajo tudi sami s svojo prisotnostjo poudarjati pozitivno uporabniško izkušnjo in delati na prepoznavnosti blagovne znamke. Negativne informacije ali govorice o znamki hitreje dosežejo uporabnike kot pozitivne, zato je priporočena večja mera previdnosti pri spletni komunikaciji.

Petra Viki Čeru, mlajša svetovalka za družbena omrežja,
Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič