Intervju v oddaji Zajtrk PR'Andreji: Jelko Kacin, ponedeljek, 17. 8., ob 20. uri na TV Vaš kanal.

 
 
 

9. jan 2020

Kam gre piar?

Piar čaka kar nekaj sprememb in novih »izzivov«

 
 
 

9. jan 2020

Kam gre piar?

Piar čaka kar nekaj sprememb in novih »izzivov«

9. jan 2020

Slavna bolgarska jasnovidka Baba Vanga je za časa njenega življenja napovedala ogromno stvari, ki se bodo zgodile v prihodnosti, večina pa se jih je uresničila. Krožijo govorice, da naj bi vedela in videla, česar drugi niso mogli slutiti niti v sanjah. Prav zato se je k njej zgrinjala množica običajnih ljudi, umetnikov, svetovno znanih vladarjev in državnikov. Stvari je napovedala vse do leta 5079, med njimi sicer ni govora o tem, kaj se bo recimo v prihodnosti zgodilo s piarom. A bodimo pošteni, svetovni splet se spreminja s svetlobno hitrostjo, prav tako medijski svet in posledično tudi piarovski svet, za katerega je skoraj nemogoče napovedati, kako bo zgledal in kaj ga čaka čez 5, 10, 20 ali pa 50 let.

Še dolgo ne bodo »ugasnili«

V preteklosti so se npr. pojavljale govorice, da bodo tiskani mediji slej kot prej izumrli. Najprej naj bi že leta 2017 v Združenih državah Amerike, lani v Veliki Britaniji, nazadnje pa povsod po vsem svetu do leta 2040. Napovedi se niso uresničile in se vsaj po mojem se še dolgo ne bodo. Tiskani mediji ne bodo »ugasnili«, čeprav je vpliv spleta iz dneva v dan očitnejši. To je na enem od predavanj že kar nekaj let nazaj prepričano izjavil eden od mojih profesorjev na fakulteti. Pod izjavo se »podpišem«. Splet se torej krepi, prihodnost medijskega sveta je nekako nejasna, kaj pa piar? Ta se je in se še bo v prihodnje dodobra spremenil. Njegovi »primarni« funkciji – učinkovito pripovedovanje zgodb ter ustvarjanje in izboljšanje blagovne znamke stranke – bosta sicer ostali glavni in nespremenjeni, vseeno pa ga čaka kar nekaj sprememb in novih »izzivov«. V primerjavi s preteklostjo smo zdaj nekako na točki, ko sta se dve glavni disciplini, piar in oglaševanje, ki ju vsekakor ne moremo enačiti, začeli prilagajati. Drugače povedano, ne gre več samo za ustvarjanje vsebine, temveč za »trženje vsebine«. Piar bo tudi v prihodnje še naprej »trmast«, neizogiben poudarek pa bo na spletni vsebini in manj v tiskanih medijih. Veliko slednjih se je že preselilo samo na splet.

H kupcu usmerjen pristop

Piarovci bodo morali v prihodnje čedalje bolj upoštevati želje vse večjega števila ljudi, ki se obračajo na spletne medije, jim zaupajo, saj ji predstavljajo vir relativnih zgodb, in to brezplačno. Prišlo je do znatnega premika, saj so piarovci v zadnjem času bolj osredotočeni na h kupcu oz. stranki usmerjenem pristopu. Tako imajo potrošniki veliko večjo vlogo pri tem, kako agencije za piar predstavijo svoje stranke v medijih. Poudarek ne bo več na tem, kar novinarji želijo napisati, ampak na tistem, kar potrošniki upajo, da bodo prebrali. Dejstvo je, kar velja že dolga leta, da piar temelji na učinkovitem pripovedovanju zgodb. Tako, kot se bodo dejavnosti v prihodnje razvijale, tako se bodo tudi zgodbe spreminjale. Piarovci velik poudarek dajejo prepoznavnosti strank, posredno je pomembna tudi prodaja. Dandanes, in to se bo že izraziteje pokazalo v prihodnosti, je in še bo vodilno vlogo prevzela komunikacija, ki ustvarja želje kot osnovo za prodajo. Piarovci bodo morali načrtovati čisto vsak korak pri komunikacijskih aktivnostih.

Poudarek na vsebini

Kot zanimivost lahko omenimo, da dandanes ljudje mnogo več časa porabijo za brskanje po spletu kot za branje, in ko prebirajo po spletu, je prebranih le približno 28 odstotkov besed. Da bi bil delež višji in da bi pritegnili večjo pozornost bralca, mora biti vsebina privlačna, zgoščena, jedrnata in jasna. Piarovci bodo v prihodnje dodatno pozornost morali nameniti tudi vizualni vsebini, in sicer infografiki, GIF vsebini in kratkim, izmenljivim video posnetkom. Za agencije bosta ključna skrbno načrtovanje in razmišljanje o vizualnih »sporočilih«. Slika pove več kot tisoč besed. Tudi video bo v prihodnje zgovornejši od napisanih besed, saj naša družba postaja vse bolj vizualna. Že dovolj zgovoren je podatek, da vedno več uporabnikov interneta raje gleda YouTube kot televizijo. V prihodnosti piara bo več poudarka na podlagi analiziranja podatkov obnašanja potrošnikov na trgu. Vsaka organizacija, ki ne bo upoštevala veljavnosti moči analitike, bo v slabšem položaju. Izrazi, kot so »podatkovne tehnike«, »analitika podatkov« in »geolokacija« bodo pogosteje slišani v prihodnosti piarovskega sveta. Omenjeni termini so namreč oblikovani kot orodja za targetiranje oz. ciljanje na ljudi z ustrezno vsebino za njih.

Aleksander Sašo Avramovič, svetovalec za odnose z javnostmi

Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič

 

 
 
 

Stopite v stik z Andrejo

Pripravljate konferenco za nov izdelek?
Bi radi predstavili svoje podjetje?

Stopite v stik z Andrejo

Vaše dileme bo znala rešiti z znanjem,
bogatimi izkušnjami in svetovanjem.

 
 
 

Medijske objave išče: Kliping, d. o. o., družba za spremljanje in analizo medijev

 
 
 


SLEDITE MI

          

 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.