NOVO! Knjigi: Popoln javni nastop in Za zmago na odru
Knjiga: 10 x 10 zapovedi za uspešen piar in dober javni nastop
Zvočna knjiga: Biblija uspešnega piara
Knjiga: Biblija uspešnega piara
Knjiga: Uspešno sodelovanje z mediji (razprodano)
Knjiga: Skrivnosti javnega nastopanja (razprodano)
18. mar 2021
Kako bistvena sporočila in novosti o vašem podjetju pripeljati neposredno v inbox ključnih kupcev?
18. mar 2021
Odgovor je e-časopis. E-mail marketing ali e-časopis je kanal, ki se uporablja za pošiljanje oglasov, ponudb, izobraževanj in drugih tržnih vsebin neposredno v e-poštni predal zainteresiranega uporabnika. Prednost e-časopisa je tudi ta, da je personaliziran in lahko z njim ciljamo zelo usmerjeno. Pri tem pa je treba upoštevati nekaj ključnih konceptov, da dostavimo svoje sporočilo na pravi naslov in ga prejemnik tudi prebere.
E-časopis je sicer zelo priljubljen kanal, ki ga uporablja 82 % B2B in B2C podjetij. Pri pripravi moramo vzeti v zakup, da uporabniki najpogosteje berejo časopis na telefonu, in sicer je takih kar 53 %. Največ uporabnikov uporablja pri tem iPhone (33 %).
Poleg tehničnih specifik, ki jih je treba upoštevati, je pri sami sestavi pomembno zajeti pet ključnih korakov:
1. občinstvo
2. zadeva
3. vsebina/besedilo
4. dizajn
5. CTA (»call to action«) in fotografije
Pred pisanjem, oblikovanjem in pošiljanjem e-časopis je pomembno vedeti, kdo je naše občinstvo in zagotoviti, da pošiljamo pravo sporočilo pravi osebi. To ugotovimo tako, da določimo, v kateri fazi nakupnega procesa je naš uporabnik. Za ugotavljanje uporabljamo model nakupnega lijaka, ki je sestavljen iz petih faz.
Prepoznavanje faze, v kateri se potencialni potrošnik nahaja, nam bo pomagalo uskladiti tip e-sporočila, ki ga želimo poslati.
Zadeva ali »subject line« je prva stvar, ki jo prejemnik vidi in lahko odloča o tem, ali bo prejeto sporočilo prebrano ali ne. Če je ta neprivlačna in nezanimiva, obstaja večja verjetnost, da naš časopis ne bo bran. Dober pristop je dodajane občutka nujnosti v zadevo. Tako prejemnika privabimo, da odpre e-poštno sporočilo, če želi izvedeti več. Rdeča nit e-časopisa se naj odraža že v zadevi, s katero nakažemo vsebino, ki sledi. Če zadeva in sporočilo e-časopisa nista povezana, se lahko zgodi, da prejemnik vseh naših naslednjih sporočil več ne bo bral ali pa se bo preprosto odjavil od prejemanja novic. Prav tako poskrbite, da je »subject line« kratek in jedrnat, brez velikih črt in emotikonov. Pazite tudi na pravopisne napake. 80 % prejemnikov namreč pravi, da so nesprejemljive in nas lahko pripeljejo do izgube bralcev.
Zadeva bo določila vsebino komunikacije in prejemniku namignila, kaj lahko pričakuje v nadaljevanju.
Če uporabnik prepozna nagovor v zadevi kot zanimiv, se odloči za naslednji korak – branje vsebine našega e-časopisa. Tukaj moramo izpolniti svoje obljube glede vsebine, ki smo jo napovedali v nagovoru in uporabniku olajšati izvedbo aktivnosti oz. korakov, za katere želimo, da jih opravi. Kakšna mora biti privlačna vsebina:
1. Preprosta in močna – e-časopis naj vzdržuje bralčevo pozornost in zanimanje.
2. Enostavna in skenirajoča – jasnost glavnega sporočila in oblika, ki omogoča hitro branjem oz. skeniranje, ki bralcu omogoči razumevanje bistva, brez da bi moral prebrati celotno besedilo.
3. Poudarja prednosti za bralca – sporočilo se mora osredotočati na potrebe bralca in kako lahko e-časopis reši njihove »težave«.
Vsebina naj bo zato napisana v drugi osebi množine (vi, vas, za vas ipd.).
Pri tem v sporočilo vključite še povezave do vaših družbenih omrežij in možnost odjave od prejemanja e-časopisa.
Poleg vsebinskega dela je za uporabnika pomemben tudi lep in privlačen dizajn. Slika pove več kot 1000 besed. Prav zato je treba skrbno izbrati elemente vizualne komunikacije, ki bodo pritegnili naše bralce. Pri tem je treba paziti, da je dizajn lep, gladko teče, da izberemo primerne fonte in barve ter da je konsistenten tudi v vseh nadaljnjih e-časopisih. Priporoča se še dodajanje CTA (»call to action«) na vrh in na dno e-časopisa. Ključno je, da je med besedilom in CTA gumbom dovolj prostora za klik, saj večino prejemnikov bere novice na telefonu, kjer je zaslon manjši (priporočena širina je 600 pixlov). Poskrbite še, da je »call to action« dobro viden, in da vključuje glagol v velelniku, ki uporabnika poziva k akciji (prijavite se, kupite sedaj, kliknite, prenesite sedaj ipd.).
Pri izbiri primerne fotografije se osredotočite na tiste, ki predstavljajo vaše podjetje ali produkte, storitve. Strokovnjaki iz Digital marketing institute predlagajo 25 % fotografij in 75 % besedila. Seveda pa se sami odločite o količini pripetih fotografij glede na obliko vašega e-časopisa in vsebino. Logično je, da bomo to pravilo porušili, kadar želimo nekaj s fotografijo poudariti ali nekaj izpostaviti. Tudi danes marsikdo privlačnost pridobi, če je drugače, kreativen, izviren in drzen.
Ob upoštevanju zgornjih nasvetov in miselnostjo »manj je več« bo vaš e-časopis zagotovo dosegel pravi naslov. Še nasvet za konec: od svojih bralcev ne zahtevajte preveč na enkrat. Povabite jih samo k obisku objave na vaši spletni strani ali pa samo k prijavi na dogodek. Ena stvar na enkrat. Če boste od njih želeli preveč aktivnosti, se lahko zgodi, da bodo nekje na sredini obupali in prenehali z branjem prejetih novic.
Petra Viki Čeru, svetovalka za digitalni piar
Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič
Pripravljate konferenco za nov izdelek?
Bi radi predstavili svoje podjetje?
Vaše dileme bo znala rešiti z znanjem,
bogatimi izkušnjami in svetovanjem.
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.