Že imate zadnjo Andrejino knjigo 10 x 10 zapovedi za uspešen piar in dober javni nastop? Naročite.

 
 
 

12. maj 2021

Na nekdanji puščavi gradijo neverjeten čudež

V Dubaju, mestu kontrastov, kjer se prepleta utrip moderne metropole in tradicionalnega puščavskega življenja, je v tem času dobesedno vroče. Pa ne samo po vročini, ki trenutno sega čez 35 stopinj Celzija, ampak tudi po pripravi na največji svetovni dogodek do sedaj.

 
 
 

12. maj 2021

Na nekdanji puščavi gradijo neverjeten čudež

12. maj 2021

Vedno, ko se vrnem v to mogočno prestolnico, ne morem spregledati vseh novosti in gradenj. Vseskozi se je gradilo na veliko, a to, kar opaziš in občutiš v tem času, je nekaj fascinantnega ... Gradbeni stroji ropotajo 24 ur na dan, delavci delajo ponoči in podnevi, brez kakršnegakoli prestanka, nekje počivajo le ob petkih. Ko sem se zvečer vrnila v hotelsko sobo v središču mesta povsem poleg najvišje stolpnice, ki jo je zgradil človek, Burj Khalife, slišim hrup gradnje, čeprav je ura že krepko čez polnoč. Poleg niso gradili le enega hotela, ampak tri. Želijo še več, želijo biti boljši, še »večji«. To je Dubaj, vedno je vse v presežkih. In se razvijajo: gradijo nove stvari in spet nove, predvsem pa edinstvene in največje.

Kako izgleda Expo pred odprtjem

Prav tako vneto pa se gradi in potekajo intenzivne priprave na svetovno razstavo EXPO 2020, na kateri bo tudi Slovenija, nosilne teme pa bodo mobilnost, trajnost in priložnost. Uradni slogan je Connecting Minds, Creating the Future (Povezovanje misli, ustvarjanje prihodnosti). Znotraj tega se prepletajo trije tematski sklopi; mobilnost, priložnost in trajnostni razvoj. Pričakujejo rekordnih več kot 25 milijonov obiskovalcev. Napovedujejo jo kot največjo in najbolj fascinantno tovrstno razstava, nekaj, kar še nismo videli. EXPO bo prvič potekal v kakšni od arabskih držav. Ogledali si jo bomo lahko pravzaprav na nekdanji puščavi, tam sedaj gradijo neverjeten čudež. Ta del puščave je kar naenkrat izginil, a pogled v daljavo z ene strani še riše obrise v širino puščave v ozadju.

Do razstave je še slabih pet mesecev, vendar jo napovedujejo že povsod: na letalih, reklamah: pa naj bo nakupovalno središče, taksi ali hotel. Prične se 1. oktobra, trajala pa bo vse do 31. marca prihodnje leto. V tem trenutku si praktično tega ogromnega prostora ne moreš ogledati, saj vstop ni dovoljen. Slovenski paviljon je bil zgrajen in prevzet s strani naročnika, medtem ko je bil BCC (Building Completion Certificat) pridobljen v marcu. Sedaj je v stanju mirovanja, zato tja, kot seveda na celotno gradbišče načeloma kot zunanji obiskovalec ne moreš. Imela sem srečo, da sem si kljub vsem omejitvam lahko ogledala, kakšno je stanje sedaj in kako potekajo dela. Kontrolnih točk je še sedaj izredno veliko. Od izpolnitve formularja, potrjevanja, do preverjanja. Potem vnovično preverjanja. V paviljon lahko vstopiš le ob spremljavi. Slovenija ima generalnega sekretarja za EXPO 2020 Dubaj Matica Volka, ki me je popeljal v notranjost. Najprej dobiš varnostno opremo. Velikost za varnostni jopič in številko čevljev se izpolni že predhodno na obrazec. Nujni sta še čelada in zaščitna očala. Country managerka, ki je sicer Srbkinja, je tu tudi igrala pomembno vlogo, da mi je dala še končno odobritev. Organizator je namreč imenoval Country Managerje, ki so nekakšen prvi kontakt države udeleženke do organizatorjev.

Kako tujcu razložiti, kaj je to sito

Strateška lokacija slovenskega paviljona je izjemna. Stoji namreč direktno ob enem vhodu od treh glavnih vhodov na razstavo. Kot sem izvedela, je Ministrstvo za gospodarstvo v dosego tega vložilo veliko naporov. Kdor je kaj delal v Dubaju, bo zelo dobro vedel, kako težko je to doseči. Bili smo šesta država po vrsti, ko smo paviljon zaključili.

Dela na našem paviljonu so bila zaključena januarja, ko se je objekt tudi prevzel. Sledili so še nekateri pregledi, birokracija, medtem ko je bilo gradbeno dovoljenje oz. BCC dobili marca. Zunanjost je urejena. Poleti se bo dokončala še notranja oprema, prevladovala bo virtualna predstavitev. Za takšno obliko se sedaj odloča sploh zaradi korona situacije večina držav. S 1. 9. pa mora biti paviljon v celoti nared. Notranjost je v klimi, zunaj je temperatura močno čez 35 stopinj Celzija. Hiša ima tudi dvigalo, hlajeno, deluje. Navdušena. Za paviljon trenutno skrbi oz. ga čuva združevalec, ki je skrbno spremljal korake.

Ko stojim na vrhnji terasi v hudi vročini, lahko opazujem sosednje prostore, ki se kopajo v kupu desk in vneto gradijo. Poleg nas je Litva, nato sledi Švedska, zatem Brazilija in Norveška. Ko pogledaš gradnjo od Brazilije, trenutno lahko vidiš le sivo bele stene. Vse pa gledamo na osrednji prostor Al Wasl Plaza. Pohvale Riku, ki je to zgradil. Pa ne zgolj zaradi hitrosti, da je zgradil tako hitro, ampak tudi arhitekturne ideje, ki je nastala v arhitekturnem biroju Magnet Design. Ena od letošnjih tem razstave je tudi trajnostni razvoj. Da se je Dubaj v zadnjih letih zelo usmeril v trajnostni razvoj, se lahko opazi tudi na drugih področjih. Še vrečke v trgovini v ospredje mogočnih veletrgovcev postavljajo neplastične vrečke. Prav trajnostni razvoj pa se že od daleč odseva tudi na slovenskem paviljonu.

To je prava lebdeča zelena oaza na vodni gladini, kar predstavlja slovensko modrost, inovativnost in energijo. Po velikosti je manjši, tudi od sosedovih, stoji na skoraj 1600 kvadratnih metrov. Po obodu objekta je nameščeno rastlinje. Poleg zelenja, vode, leseni oboki okoli predstavljajo sito. Tam srečam le eno osebo iz Indije, ki sicer dela v Dubaju že 14 let. Ko Matic Volk razloži, da ta lesena ovalna streha predstavlja sito. Samo kako sito razložiti tujcu. Je bila umetnost. Tudi na tak način se bo ribniška suha roba promovirala v Dubaju.

Slovenski paviljon nas bo vse skupaj stal, vsaj tak je plan, 10.8 milijona evrov. Iskreno povedano, to za Dubaj ni veliko. To je vsekakor dosti manj, kot bodo investirale druge države. Recimo, indijski paviljon bo znašal 68 milijonov evrov. Letos bo udeleženk 194, a le 82 jih ima samostojni paviljon, ostale si bodo prostor najele, tudi Hrvaška.

Izlet po treh nadstropjih

Pritličje pa je v bistvu odprt prostor, v enem delu bo predstavljena Slovenija z vsemi dosežki, tako športnimi kot tudi kulturnimi in turističnimi biseri. Prav tako bo tu osrednji prostor za predstavljanje slovenskih podjetij. Vsak teden se boso lahko predstavljala podjetja iz Slovenije. Cena za najem za teden dni B2C je 5.000 evrov. Pred našim paviljonom je še velik prostor s klopcami, kjer bodo obiskovalci lahko počivali – in opazovali slovensko hišo.

V prvem nadstropju bo bistvo zgodbe o zeleni in pametni Sloveniji. Z digitalnimi vsebinami in multimedijsko izkušnjo bodo obiskovalci izkusili in občutili našo državo. Tu bo tudi zelena soba, kjer bodo obiskovalci doživeli neokrnjeno slovensko naravno bogastvo, na nek način se bodo tukaj obiskovalci povezali z naravo. V drugem nadstropju je možen najem za B2B, kjer sta tudi dve stekleni sejni sobi, ki ju je možno združiti v eno. Najem za predstavitev B2B znaša znaša 10.000 evrov. V tem delu bodo potekale različne predstavitve dobrih praks, tudi B2B dogodki, okrogle mize in poslovna mreženja. Izjemna priložnost za naša podjetja, da se predstavijo številnim obiskovalcem, stkejo nove posloven priložnosti in se podajo na nov trg.

Med pogovorom mi je sogovornik, ki me je vodil, Matic Volk, povedal, da slovenska podjetja imajo interes. Do sedaj je interes za sodelovanje izkazalo že več kot 100 držav. Prijave se še zbirajo, tako da podjetja, ki bi želela sodelovati, imajo še možnost.

Kaj bo z našim paviljonom po koncu EXPO

Stojimo zunaj na vročini, vse naokoli hrup. Občudujem, kaj je zraslo sredi puščave, kako dobro in spretno komunicirajo in napovedujejo največji svetovni dogodek do sedaj. Ko ne morem mimo vprašanja, kaj pa bo z našo hišo po koncu. Dubajčani so na vse te stvari že pomislili. Po koncu bo tu ostal center za start-up podjetja in scale-up podjetja. Uradni naziv je District 2020, nekakšna Silicijeva dolina bližnjega vzhoda. Za določene paviljone so namreč že izrazili željo, da ostanejo, tudi našega. V kakšni obliki, se bo še videlo, vsekakor pa velja razmisliti, o kakšni možnosti slovenskega sedeža, ki ga trenutno v tej hitro razvijajoči svetovni sili še nimamo.

Kaj pa, če EXPO odpade

Šušljajo se je, da zaradi zaprtja Indije obstaja možnost, da EXPO odpade. Vendar poznavalci in vpleteni menijo, da bo zagotovo potekal v fizični obliki, morda bo del tega predstavljen preko virtualnih platform. Čeprav se k slednjemu ne nagibajo.

Prvič, na to razstavo se pripravljajo tako silovito in tako v polni pari, da ne razmišljajo o tej opciji. Prav tako so pripravljeni celo na korono. 95 % ljudi je že precepljenih s kitajskim cepivom. Tudi taksisti in cenena delovna sila, ki je v Dubaju po številu prevladujoča. Sicer pa mnogi hvalijo ukrepe vlade in šejka. Zelo uspešna poslovna ženska iz Dubaja Thorayo Al Awadhi mi je med večerjo pri njej doma med drugim dejala, da je korona močno prizadela tudi Dubaj. Ko je izbruhnila epidemija, je šejk počasi napovedoval, da bodo morali zapreti državo in zakaj je potreben ta ukrep, potem ko so jo zaprli, pa so hitro ugotovili, da bodo morali posamezne stvari nazaj odpreti, saj drugače gospodarstvo ne bo preživelo.

Čeprav se je obisk te dni začel povečevati in so bila nakupovalna središča polna, je bilo povsem drugače na letališču. Ko si v preteklosti priletel na letališče, so te čakale, če nisi imel delovne vize, dolge vrste ljudi pred kontrolnimi točkami. Sedaj, v tem času, sem bila v »vrsti« sama, nikjer nobenega. Po večerji, ki je v času ramadana na tleh, se vsedeva na veliko mizo k sladici, čaju ali kavi. V ozadju so poročila. »Kaj govorijo?«, vprašam, saj nisem razumela. O koroni, se nasmeje. Bliža se čas, ko bomo zaključili ramadan, ko praznujemo, otrokom damo posebna darila, to je denar, da si sami kaj kupijo. Veliko je stikov. Pa je govornik dejal, naj otrokom ne dejemo preveč denarja in naj se čuvamo zaradi korone.

Nasmehnem se. Način govora je bil prijeten. Zaupanje je sevalo med ljudmi. Tako je tudi z grajenjem posla v Dubaju. Na daljavo se ga ne da delati. Treba je biti prisoten in graditi odnose. Samo internet in delo na daljavo tu ne ustvarjata posla.

Andreja Jernejčič, direktorica

Agencija Lin&Nil – Andreja Jernejčič

 
 
 

Stopite v stik z Andrejo

Pripravljate konferenco za nov izdelek?
Bi radi predstavili svoje podjetje?

Stopite v stik z Andrejo

Vaše dileme bo znala rešiti z znanjem,
bogatimi izkušnjami in svetovanjem.

 
 
 

Medijske objave išče: Kliping, d. o. o., družba za spremljanje in analizo medijev

 
 
 


SLEDITE MI

          

 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.